Οι ρητορείες σχετικά με τη μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο.

 
Οι ρητορείες των ελλήνων πολιτικών κυρίως όταν βρίσκονται στην εξουσία είναι παροιμιώδεις. Στην προσπάθειά τους να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη δεν «ορρωδούν»  προ ουδενός.
Είναι γνωστόν ότι ένα από τα βασικά γεωπολιτικά και γεωοικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα είναι η συμμετοχή της στη διαμόρφωση του ενεργειακού χάρτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δηλαδή ο ρόλος της Ελλάδας στη μεταφορά ενεργειακών πόρων (πετρελαίου και φυσικού αερίου) από τις
χώρες της Κεντρικής Ασίας και τη Ρωσία στη Δυτική Ευρώπη.
Οι ελληνικές κυβερνήσεις  έχουν αποφασίσει,τα τελευταία δέκα χρόνια , ότι η Ελλάδα πρέπει να αποτελέσει «χώρο διέλευσης» των ενεργειακών προϊόντων. Τόσο οι κυβερνήσεις Σημίτη , όσο και η σημερινή κυβέρνηση Καραμανλή , έχουν διακηρύξει σε υψηλούς τόνους ότι …σε λίγο η χώρα μετατρέπεται σε ενεργειακό κόμβο προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και του σημαντικού ρόλου που αυτή παίζει στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι…
Οι διακηρύξεις αυτές επιχειρούν , ως ρητορείες, να αποκρύψουν την πραγματικότητα ότι δηλαδή η Ελλάδα σχεδιάζει να …μετατραπεί σε ενεργειακό κόμβο ενώ την ίδια στιγμή η Τουρκία αποτελεί «εν τοις πράγμασιν»  ενεργειακό κόμβο.
Σύμφωνα με το τι πραγματικά ισχύει σήμερα στην Τουρκία μπορούμε να παραθέσουμε τα εξής
1.
τη λειτουργία του πετρελαιαγωγού Μπακού- Τιφλίδα- Τσεϊχάν (δυναμικότητας περίπου 50 εκατομμυρίων τόνων) που μεταφέρει πετρέλαιο από το Αζερμπαϊτζάν.
2.
Έλεγχο των Στενών από όπου διέρχονται κάθε χρόνο περίπου 45 εκατομμύρια τόνοι αργού πετρελαίου από τη Ρωσία και το Καζακστάν.
3.
Λειτουργία αγωγών φυσικού αερίου όπου συγκεντρώνεται ποσότητα 27 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων προέλευσης Ιράν, Ρωσίας, Αζερμπαϊτζάν.
Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμα μόνο στο σχεδιασμό και σε πρωταρχικές συζητήσεις.
Σχετικά με τη μεταφορά πετρελαίου υπάρχει ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη που συζητείται 12 συναπτά έτη ο μόνος που διατηρεί ελπίδες υλοποίησης παρά τις τελευταίες
υποχωρήσεις της Βουλγαρικής κυβέρνησης ειδικά μετά την επίσκεψη της Κ.Ράϊς.
Στο χώρο του φυσικού αερίου στα αρχικά σχέδια βρίσκεται ο αγωγός Τουρκίας –Ελλάδος-Ιταλίας που προγραμματίζεται  να μεταφέρει το φυσικό αέριο του Αζερμπαϊτζάν από την ασιατική πλευρά του
Βοσπόρου (Καραμπατσί) μέσω της Ελλάδος στο Λέτσε της Ιταλίας. Είναι γνωστό ότι για τη μεταφορά του φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν υπάρχει και ανταγωνιστικός σχεδιασμός , ο αγωγός Nabucco, από Τουρκία στην Αυστρία μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρί ας.
Η όλη κατάσταση που ενορχηστρώνεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης Σιούφα , τον γνωστό «αμείλικτο», θυμίζει έντονα αντίστοιχες καταστάσεις της κυβέρνησης Σημίτη για το ρόλο της Θεσσαλονίκης στην ανάπτυξη των Βαλκανίων… Η Ιστορία επαναλαμβάνεται…
 Monthlyreview.gr 13.05.2006